

Lazy Wogan snubs telly comeback

EN MARK JEFFERIES

SIR Terry Wogan has pulled the plug on a return to prime-time TV, saying it's too much hassle.

The broadcaster, 71, revealed that telly bosses were eager for him to host a new chat show.

But Sir Terry said: "I know what I am, I'm lazy. I've had approaches to do a talk show on TV but I'd 'e it - all the research, the slap, all the stress. Felevision is a stressed medium. Radio just gently gets inside your head."

Sir Terry quit his popular morning show, which attracted eight million listeners, in December to move into semi-retirement.

He returns with his new Radio 2 show, Weekend Wogan, this Sunday.

CORRIE



A POPULAR Maggie Jones

Blanche is back for a last blast

EXCLUSIVE by BRIAN ROBERTS
LATE Corrie star Maggie
Jones will be giving
battleaxe Blanche one last
'd-tongued blast from
ond the grave.
.n the show, Blanche is
currently in Portugal, from
where she writes her final
put-down for daughter
beirdre and son-in-law Ken
Barlow's party in the pub.
In a card Blanche says: 'I
considered surprising you
by flying back for your
party. But then I remembered some of your
previous anniversary
parties and couldn't
imagine it'd be worth the
bother. Besides, it's 83'F
here and we have a pool.'
The popular actress died
in December aged 75. Her
character will be written
out later this year.



PCC ADJUDICATION

Ms Dannii Minogue complained to the Press Complaints Commission through Hackford Jones PR that an article headined "Look who's Xpecting!", published in the Daily Mirror on 9 January 2010, intruded into her private life in breach of Clause 3 (Privacy) of the Editors' Code of Practice.

The complaint was upheld.
The article reported that Ms Minogue was expecting a baby with her boyfriend, Kris Smith. The complainant's representative said that she had not yet had

her twelve-week scan at the time of publication, and the newspaper had known this. Nonetheless, it had gone ahead to publish the story which represented a gross intrusion into her private life.

The newspaper said that it was aware of the general first scan rule in regard to pregnancy. However, the news of the pregnancy had been in the public domain before publication, appearing on the Faded Youth blog and on the Sydney Morning Herald website the previous day. In those circumstances, the news had

already ceased to be private. The newspaper argued that information is either "in" or "not in" the public domain; it cannot be partially in the public domain. Nonetheless, the newspaper was happy to publish an apology to the complainant, as a gesture of goodwill.

Adjudication: The Commission's case law on this matter is absolutely clear: "as a matter of common sense newspapers and magazines should not reveal news of an individual's pregnancy without consent before the 12-week scan, unless the infor-

mation is known to such an extent that it

mation is known to such an extent that it would be perverse not to refer to it". This is because this scan can reveal complications relating to the health of the baby and the viability of the pregnancy.

For the newspaper to justify publication on this occasion, it would have to argue that the references in the Sydney Morning Herald and online - which were, in any event, speculative - made it "perverse" for it not to have referred to the pregnancy. This was manifestly an untenable argument and was rejected by the Commission.

The Code specifically requires the Commission to have regard to the "extent" to which the information has previously appeared. This was no more than common sense: otherwise, any reference online would represent automatic justification for a newspaper to publish otherwise intrusive material.

On this occasion, the Commission considered that the article constituted a regrettable lapse in editorial judgement at the newspaper. It had no hesitation in upholding the complaint.