
For Distribution to CPs

PRESS COMPLAINTS COMMISSION

The Minutes of the 176* Ordinary Meeting of 
The Press Complaints Commission Limited held at 

Halton House, 20/23 Holbom, London EC IN 2JD on
Wednesday 16* January 2011

Present: Baroness Buscombe
Matti Alderson 
John Home Robertson 
Anthony Longden 
Ian MacGregor 
John McLellan 
Ian Nichol 
Lindsay Nicholson 
Esther Roberton 
Eve Salomon 
Simon Sapper 
Julie Spence 
Tina Weaver 
Peter Wright

In attendance: Stephen Abell

Chairman

Deputy Chairman

Director

The following members of the secretariat attended the meeting as observers: Hannah 
Beveridge, Elizabeth Cobbe, Charlotte Dewar, WiU Gore, Rebecca Hales, Scott 
Langham, Ben Milloy, Amber Mun, and Catherine Speller.

1. Apologies

Apologies were received from Simon Reynolds and Ian Walden.

The Chairman welcomed Alison Hastings, consultant to the PCC, and was 
pleased to report Hannah Beveridge’s return to the Commission’s secretariat 
following her maternity leave.

819

MODI 00035964



For Distribution to CPs

2. Minutes

The minutes of the meeting held on 8* December were approved as a correct 
record of the meeting and for publication.

Matters arising 

There were none.

Complaints

(i) Complaint Nos. 10-5503/10-5655 Baskerville v Daily Mail/The 
Independent on Sunday

Peter Wright took no part in the discussion of these cases and absented 
himself from the room.

The Commission concluded that the complaints raised no breach of the 
Editors’ Code and that they should not, therefore, be upheld. The 
following adjudications were agreed:

Ms Sarah Baskerville complained to the Press Complaints Commission 
that an article headlined “ Oh please, stop this tw it from  Tweeting, 
someone ” , published in the Daily M ail on 13 November 2010, intruded 
into her privacy in breach o f Clause 3 (Privacy) and was misleading in 
breach o f Clause 1 (Accuracy) o f the Editors’ Code o f Practice.

The complaint was not upheld.

The article reported that the complainant -  a civil servant who worked 
fo r  the Department fo r  Transport -  had been using the micro-blogging 
website, Twitter, to describe aspects o f her job and her feelings 
towards her work. The newspaper considered some o f her comments to 
be inappropriate.

The article referred to the fact that the complainant had in her tweets: 
described the leader o f a course she was doing (as part o f her job) as 
“mental” ; said that she was “struggling with a wine-induced 
hangover” at work; and, again at work, told how she was “feeling 
rather tired -  would much prefer going home ” . In addition, the article 
pointed to a number o f tweets that were political in nature: a 
complaining reference to a Conservative MP who was a prominent 
critic o f Whitehall waste; a re-tweet o f a Labour M P ’s attack on 
government “spin” ; and a reference to the complainant’s acquaintance 
with Sally Bercow.

820

MODI 00035965



For Distribution to CPs

The complainant said her activities on Twitter and other social 
networking sites (she also had a blog and had uploaded pictures o f 
herself on Flickr) were private. While it was true in theory that 
anybody could view the information she had posted online, she argued 
that she had a “ reasonable expectation that my messages...would be 
published only to my followers ” . Only her 700 or so followers could 
see the fu ll context o f her messages. Others would only find  her 
account by actively searching fo r  her, which seemed an unlikely thing 
fo r  most people to do, and would only see messages she had posted, not 
those she was responding to. Her Twitter account and her blog 
(neither o f which were anonymous) both included clear disclaimers 
that the views expressed were personal opinions and were not 
representative o f her employer.

In addition, the complainant said that the newspaper had presented her 
messages out o f context. For example, in another tweet about the 
course she had attended she made clear it was “good and worthwhile ” . 
This meant that readers were given a misleading impression o f her 
character. She argued that there were thousands o f public sector 
workers who regularly use Twitter in and out o f office hours. She 
could not understand why she had been targeted.

The newspaper disputed that it had invaded the complainant’s privacy. 
She was openly posting messages about many aspects o f her life, 
including her job. The material could be read by anybody; she had not 
limited her Twitter account to those officially “following ”  her.

In any case, there was an ongoing debate about the use o f social 
media, which the newspaper was entitled to take part in. Since the civil 
service code requires that public servants should not, by their personal 
statements, call into doubt the impartiality o f the civil service, it  was 
quite legitimate fo r  the newspaper to highlight this particular case. As 
to taking the messages out o f context, the newspaper said it could only 
include a limited number o f posts and argued that those it had 
referenced were the ones that were relevant to the point being made by 
the columnist -  that a civil servant ought not to publicise political 
views online and talk o f being hungover at work.

The complainant said she was fu lly  compliant with the civil service 
code. As a result o f the newspaper’s article, she had taken the decision 
— reluctantly — to lock her Twitter stream so it  could not be viewed by 
anybody apart from  her followers.

821

MODI 00035966



For Distribution to CPs

Adjudication

The Commission has made a number o f key rulings about the use by 
newspapers and magazines o f material obtained from social 
networking sites. This was the firs t time it  had considered a complaint 
about the republication o f information originating from Twitter.

There was no dispute that the material posted by the complainant was 
open to public view, and could be accessed by anyone who wished to 
read it. Although there were 700 actual subscribers to the 
complainant’s account, the potential audience was much greater. This 
was particularly the case as any message could be “ re-tweeted” 
without the complainant’s consent, or control, to a larger subscription 
list. This was a notable feature o f Twitter. The publicly accessible 
nature o f the information (for which the complainant was responsible) 
was a key consideration in the Commission’s assessment as to whether 
it was private.

The Commission also had regard to the quality o f the information (how 
personal it is), how it is used by the publication and whether there is a 
public interest. In this case, the Commission noted that the published 
material related directly to the complainant’s professional life as a 
public servant. The newspaper was seeking to comment on the wisdom 
o f civil servants using social media platforms, which may give rise to 
claims that it can conflict with their professional duties.

The Commission recognised that the complainant had been caused 
distress by the coverage o f the newspaper, which was regrettable. 
However, taking into account a ll o f the above factors, it  did not 
consider that the material published by the newspaper constituted an 
unjustifiable intrusion into her privacy in breach o f Clause 3 (Privacy) 
o f the Code.

The Commission did not consider either that the article was misleading 
or distorted. I t  was accepted that the complainant had made the 
comments attributed to her. While the newspaper could have included 
more innocuous tweets, its fa ilure to do so did not render the article 
misleading. The article constituted an argument by the journalist -  
with which some people clearly would disagree — that the actions o f the 
complainant were inappropriate. Readers would recognise that he was 
using selected tweets to reinforce that argument. There was no breach 
o f Clause I  (Accuracy) raised by this complaint.

Relevant ru lim s:
Goble V The People (2009)
Mullan et al v Scottish Sunday Express (2009)
Rundle v The Sunday Times (2010)
A Woman v Loaded (2010)

8 2 2

MODI 00035967



For Distribution to CPs

Ms Sarah Baskerville complained to the Press Complaints Commission 
that an article headlined “ The hounding o f Baskerville ” , published in 
the Independent on Sunday on 14 November 2010, intruded into her 
privacy in breach o f Clause 3 (Privacy) and was misleading in breach 
o f Clause 1 (Accuracy) o f the Editors’ Code o f Practice.

The complaint was not upheld.

The article reported that the complainant -  a civil servant who worked 
fo r  the Department fo r  Transport -  had been using the micro-blogging 
website, Twitter, to describe aspects o f her job, her feelings towards 
work and wider political issues. Following up a critical article in the 
previous day’s Daily Mail, the article highlighted a number o f tweets 
the complainant had made and reported that she fe lt “ targeted” by the 
criticism she had received. The article was accompanied by a 
photograph o f the complainant taken from  her F lickr page and also 
included comments from  her blog.

The complainant said that her activities on Twitter and other social 
networking sites were private. While it was true in theory that anybody 
could view the information she had posted online, she argued that she 
had a “ reasonable expectation that my [Tw itter] messages...would be 
published only to my followers ” . Only her 700 or so followers could 
see the fu ll context o f her messages. Others would only find  her 
account by actively searching fo r  her, which seemed an unlikely thing 
fo r  most people to do, and would only see messages she had posted, not 
those she was responding to. Her Twitter account and her blog both 
included clear disclaimers that the views expressed were personal 
opinions and were not representative o f her employer.

The complainant also said that the newspaper had presented her 
comments out o f context. This meant that readers were given a 
misleading impression o f her character. She argued that there were 
thousands o f public sector workers who regularly use Twitter in and 
out o f office hours. She could not understand why she had been 
targeted.

The newspaper disputed that it  had invaded the complainant’s privacy. 
She was openly posting messages about many aspects o f her life, 
including her job. The material could be read by anybody; she had not 
limited her Twitter account to those officially “following ”  her. While 
her Twitter stream had been closed to public view after the Daily M ail 
article appeared, the material on her blog and her F lickr photo stream 
were s till openly accessible.

823

MODI 00035968



For Distribution to CPs

The complainant was not, said the newspaper, “someone who fo r  some 
reason was able to use the technology but unable to realise the 
consequences o f making her life so public I t  was legitimate fo r  
newspapers to consider how people in positions such as the 
complainant’s should be careful about what they publish about 
themselves — and to consider what a lack o f care said about their 
judgement.

Adjudication

The Commission had already considered a similar complaint against 
the Daily M a il’s original article and had concluded that there was no 
breach o f the Code. I t  reached the same conclusion in relation to this 
complaint and fo r  the same reasons as set out in the related 
adjudication.

The Independent on Sunday had included some additional information, 
including from  the complainant’s blog and her Flickr photo-stream 
(neither o f which were privacy-protected). However, the Commission 
did not consider that the publication o f this publicly-accessible 
information -  which was not o f an intimate nature, and included an 
innocuous picture o f the complainant -  constituted an intrusion into 
her privacy. I t  did not find  a breach o f Clause 3 (Privacy) o f the 
Code.

As with the case against the Daily Mail, the Commission did not 
consider the publication o f selected information made available by the 
complainant to be misleading. There was no breach o f Clause I  
(Accuracy) o f the Code.

Relevant rulinss:
Goble V The People (2009)
Mullan et al v Scottish Sunday Express (2009)
Rundle v The Sunday Times (2010)
A Woman v Loaded (2010)
Baskerville v Daily M ail (2010)

(ii) Complaint No. 10-5851 McCann v East Kilbride News

Peter Wright returned to the meeting. Tina Weaver left the room and 
took no part in the discussion of this case (the East Kilbride News 
being owned by Trinity Mirror).

After discussion, the Commission agreed that the complaint should be 
upheld in part. The terms of the adjudication were as follows:

824

MODI 00035969



For Distribution to CPs

M r Michael McCann MP complained to the Press Complaints 
Commission that an article headlined “MP claims £12,000 expenses in 
4 months ” , published in the East Kilbride News on 8 December 2010, 
was inaccurate and misleading in breach o f Clause 1 (Accuracy) o f the 
Editors ’ Code o f Practice.

The complaint was upheld.

The article reported that the complainant, the Member o f Parliament 
fo r  East Kilbride, Strathaven and Lesmahagow, had claimed £12,133 
in expenses between May and August 2010, following the release o f the 
figures by the Independent Parliamentary Standards Authority (IPSA). 
In the article it stated that the complainant’s expenses “ include £1150 
in hotel bills to fund his trips to Westminster, while he also claims fo r  a 
rented property in central London ” . The complainant said that this was 
misleading as it suggested that he had claimed fo r  hotel rooms at the 
same time as paying rent on a property. This was incorrect: the hotel 
bills were incurred before he had the property.

The newspaper said that it  had accurately reported the details o f the 
expenses as published by IPSA, which had not explained why the 
expenses had been claimed. The complainant had claimed both hotel 
expenses and rent between May and August. I t  had sought to contact 
the complainant to discuss the claims on three occasions before 
publication, and the issue could easily have been clarified at that time.

Adjudication

It  was not in dispute that the complainant had claimed fo r  both hotel 
bills and rent in the period between May and August. However, it was 
also not in dispute that he had claimed fo r  them consecutively, rather 
than concurrently. This was an important distinction.

The key issue here fo r  the Commission was whether readers would 
have been misled by the phrase “while he also claims fo r  a rented 
property in central London” . This phrase was ambiguous, and could 
certainly be interpreted to mean that the claims overlapped. The 
Commission considered that readers could have been misled as a 
result. The newspaper should have offered to clarify its meaning so as 
to avoid any misunderstanding. I t  had not done so, and the result was a 
breach o f the Code.

825

MODI 00035970



For Distribution to CPs

M r McCann also complained that a letter headlined “A claim too fa r  
from  our M P ” , published in the East Kilbride News on 8 December, 
was inaccurate and misleading in breach o f Clause 1 (Accuracy) and 
represented harassment in breach o f Clause 4 (Harassment) o f the 
Editors ’ Code.

The complaint was not upheld.

The anonymous letter -  attributed to an “East Kilbride taxpayer”  -  
criticised the complainant on the topic o f his latest expenses, stating 
that his “firs t few months in office have cost the taxpayer more than 
almost every other MP in Scotland” . The complainant said that this 
claim was incorrect and had been presented as fact. He also said that 
the criticism had appeared in the same edition o f the newspaper as its 
own report on the issue, making much the same points. He said that the 
letter appeared to have been written in response to the article, and did 
not believe that the letter had been sent independently by a member o f 
the public.

The newspaper said that the letter had been received by email on 3 
December, and provided a redacted copy o f it. The writer o f the letter 
had asked fo r  their name to be withheld. A number o f the points raised 
by the author had been previously highlighted in the public domain, 
and it  had not been in touch with the individual before publication. It 
had chosen not to censor the opinion o f the letter writer, which had 
been clearly presented.

Adjudication
The Commission was not in a position to determine the provenance o f 
the letter, which had been submitted by email. I t  accepted that the letter 
had echoed many o f the points in the report, but noted that the IPSA 
figures had been made publicly available on 2 December, and the 
overall amount o f the complainant’s claims (and individual claims 
such as a £2 parking charge) had been discussed in other newspapers. 
Overall, the Commission was satisfied that readers would have 
recognised that the letter represented a reader’s appraisal o f the 
figures which had been released. No inaccuracy could be established 
on this point and there was no breach o f Clause I.

In addition, the Commission has previously ruled that Clause 4 
“ relates to physical harassment o f individuals by journalists and/or 
photographers in the newsgathering process” . A letter o f criticism  
about a local MP published by the newspaper would not raise an issue 
under this Clause o f the Code.

826

MODI 00035971



For Distribution to CPs

(iii) Complaint No. 10-4442 Lew v Jewish Telegraph 

Tina Weaver returned to the meeting.

Following discussion of this case Commissioners came to the 
conclusion that the matter raised by the complainant was not one that 
engaged the Editors’ Code. It was agreed that both parties would, 
therefore, be informed that the Commission would be unable to come 
to a ruling on the case.

(iv) Complaint No. 10-5741 A woman v Take a Break

Commissioners expressed considerable concern about this case and 
agreed that there had been a serious breach of the Editors’ Code. The 
complaint was upheld in the following adjudication and the 
Commission requested that further steps be taken to establish how the 
magazine intended to avoid a repeat of the situation:

A woman complained to the Press Complaints Commission through 
Liberty that an article in an October 2010 edition o f Take a Break 
magazine intruded into her privacy and identified her as a victim o f 
sexual assault in breach o f Clause 3 (Privacy) and Clause 11 (Victims 
o f sexual assault) o f the Editors’ Code o f Practice.

The complaint was upheld.

The real-life article -  told from  the point o f view o f the complainant’s 
sister -  detailed how the complainant and her sister had been abused 
by their stepfather as children. He had subsequently been convicted 
fo r  rape and other sexual offences, receiving a lengthy custodial 
sentence. The article named both victims, and included photographs o f 
them. I t  said that the women had waived their right to anonymity.

The complainant said that her sister had waived her own right to 
anonymity and approached the magazine to tell her story (in exchange 
fo r  a charity donation). She had provided the journalist with the 
complainant’s contact details and understood that she would be 
contacted directly by the magazine. In the event, the complainant was 
not contacted. She had not, and would not have, given permission to 
be identified in the article and had been seriously affected by its 
publication, both socially and emotionally.

The magazine immediately accepted that the complainant had not 
waived her right to anonymity, apologising sincerely to her. Its 
reporter had confirmed on numerous occasions to the editorial team, 
mainly orally, that both sisters had agreed to be identified. In fact, 
contact had only been made with the complainant’s sister (who, the

827

MODI 00035972



For Distribution to CPs

10

magazine claimed, had said that she was speaking on her sister’s 
behalf). The complainant had not been contacted. The editor took fu ll 
responsibility fo r  a mistake which should never have happened, 
accepting that there had been a breach o f the Code. Following the 
complaint, the magazine said it had taken steps to ensure that its 
system o f checks did not fa il again: it would now require written 
documentary evidence that those featured in such a story had agreed to 
be identified.

Adjudication

The identification o f victims o f sexual assault without their consent is 
an extremely serious matter. Clause 11 o f the Code is particularly 
clear: “ The press must not identify victims o f sexual assault or publish 
material likely to contribute to such identification unless there is 
adequate justification and they are legally free to do so” .

In this case, there had been an unacceptable failure on the part o f the 
magazine to protect the complainant from  being identified. I t  plainly 
should have sought unequivocal confirmation from  the complainant 
directly that she was w illing to feature in the article and waive her 
right to anonymity. The Commission was concerned at the apparent 
ease with which the story had appeared without sufficient checks 
having been made with the complainant. I t  noted that the magazine 
had indicated how its practice would change in the juture. This was a 
necessary step to remedy a problem that never should have arisen in 
the f irs t place. The Commission asked that this was followed up 
further.

The complaint was upheld under Clauses 3 (Privacy) and 11 (Victims 
o f sexual assault).

(v) Complaint No. 10-4086 Lew & McRae Solicitors v The Digger

Tina Weaver declared an interest, noting that some Mirror Group titles 
in Scotland have used the services of Levy & McRae Solicitors.

There was concern among Commissioners at the manner in which the 
magazine in this case had communicated with PCC staff. However, the 
Commission came to the view that the substance of the complaint 
should not be upheld. It agreed the following adjudication:

Levy &  McRae Solicitors o f Glasgow complained to the Press 
Complaints Commission that an article headlined “Law firm  Levy & 
McRae ‘incompetent’ ” , published in The Digger on 24 June 2010, was 
inaccurate and misleading in breach o f Clause 1 (Accuracy) o f the 
Editors’ Code o f Practice.

828

MODI 00035973



For Distribution to CPs

11

The complaint was not upheld.

The article was an editorial opinion piece on a court case, concerning 
the suspension o f two individuals’ security licences. The complainants 
were the solicitors fo r  the individuals. The outcome was that Sheriff 
Principal Bruce Kerr QC ruled that Sheriff Simon Fraser had gone 
beyond his powers in making a decision (to overturn the original 
suspension), and therefore the decision was “ incompetent” .

The complainants said that the article, and in particular the headline, 
was inaccurate and misleading: the judgment had not referred to them 
as “ incompetent”  in any way. Rather, the judgment had stated that the 
original decision was “ incompetent” , in the legal sense (in that it was 
outside o f Sheriff Fraser’s powers). Sheriff K e rr’s decision was 
summarised in the judgment as follows: “For these various reasons I  
consider that the Sheriff’s interlocutor [judgment] o f 26 January 2010 
went beyond his powers and was incompetent” .

The complainants also objected to other claims in the article that 
wrongly suggested their incompetence: that “most solicitors know how 
to present a summary cause while blindfolded” ; and “ the Private 
Security Industry Act 2001 taught Watson and his crew that being a 
solicitor means more than wearing a suit” . Any such suggestions 
were inaccurate and misleading. The complainants were the 
instructing solicitors on the case: the presentation o f the case to the 
court was a matter fo r  Counsel. I t  was, therefore, misleading to use 
the outcome o f the case to criticise the complainants.

The magazine said that the article was an opinion piece on a matter o f 
public interest and represented fa ir  comment on the basis o f the 
circumstances o f the case, which had been reported in the same edition 
in a news item. I t  was entitled to hold the opinion that the complainants 
should not have asked the Sheriff to make a decision he was not 
competent to make. The term “ incompetent”  had been clearly 
presented in the headline in inverted commas, satirically combining 
both the legal and layman senses o f the word. In its view, readers 
would not have been misled by the article.

Adjudication

Newspapers and magazines are generally entitled to publish reports o f 
court verdicts and to offer their views and opinions on them provided 
that, in doing so, the terms o f the Editors’ Code are not breached.

In reaching its decision on the case, the Commission had regard fo r  the 
fact that the piece: was an editorial; was clearly presented under the 
banner ‘Opinion’; and was explicitly linked to a news report in respect

829

MODI 00035974



For Distribution to CPs

12

o f which no complaint had been made. The Commission had to decide 
whether the magazine’s coverage was inaccurate or misleading in 
breach o f Clause 1 (Accuracy) o f the Code. On balance, the 
Commission did not find  that it was.

The term “ incompetent”  had been used, in the headline, with single 
inverted commas, in a manner which suggested that the remark was not 
a statement o f fact. The editorial itself did not claim that the 
complainants had been found by the court to be incompetent and the 
news report (in which the judgment was quoted) made it clear that the 
term “ incompetent”  had been used by Sheriff Principal Kerr, in a legal 
sense, to describe the decision o f Sheriff Fraser. The Commission 
reached the view that the use o f the term in the headline would have 
been understood to be the opinion o f the magazine given that the 
editorial argued that the complainants should not have asked “a 
Sheriff to do things they are not competent to do” . The editorial 
contained the opinion -  clearly marked as such — that the appeal ruling 
constituted, in effect, a legal defeat fo r  the complainants and their 
clients. The complainants were, o f course, entitled to challenge that 
interpretation, but on balance the Commission found that the magazine 
had adequately distinguished between comment and fact and that the 
coverage as a whole was not misleading.

The Commission had some sympathy with the view that the headline 
was ambiguous. I t  was clear that the complainants had not been 
criticised by Sheriff Principal Kerr or labelled by him as incompetent. 
Following the complaint, it would have been preferable i f  this issue 
had been clarified by the magazine. However, even without such 
clarification, the Commission considered that the editorial was not 
significantly misleading such as to breach the Code. The remarks made 
by the magazine about the complainants were clearly made under the 
banner o f ‘Opinion’ and were not, in the Commission’s view, 
statements o f fact. It did not consider that a breach o f the Code had 
been established in this case.

(vi) Complaint No. 10-1622 Cabom v The Sunday Times

The complainant had once again asked the Commission to postpone 
consideration of his complaint while he dealt with a concurrent 
Parliamentary investigation. Commissioners asked the office to make 
clear to the complainant that there could be no further delay; either the 
matter should be considered at its next meeting, or he should withdraw 
the complaint.

830

MODI 00035975



For Distribution to CPs

13

(vii) The Commission formally approved (subject to individual queries on 
specific complaints raised with the office) the following PCC Papers, 
which had contained draft adjudications for Commissioners’ 
ratification or otherwise: 4966, 4974, 4975, 4976, 4977, 4979, 4980, 
4981, 4982, 4983, 4984, 4985, 4986, 4987, 4988, 4989, 4990, 4991, 
4992, 4993, 4994, 4995, 4996, 5001, 5002, 5003, 5004. All papers had 
been circulated since the previous Commission meeting.

Complaint Nos. 10-3772/10-4027 HRH Prince William of Wales v The Mail on 
Sundav/Lord Triesman v The Mail on Sunday

Peter Wright left the room and took no part in the discussion of this item on the 
agenda.

The Commission considered the two cases, which had both initially been 
lodged some months previously through the same solicitors. As the 
complainant’s solicitors had not actively pursued the HRH Prince William of 
Wales case (following the newspaper’s initial defence in August 2010), the 
PCC declined to deal with the matter further.

The Lord Triesman case had been lodged in August 2010 and the Commission 
had been seeking confirmation as to the position with regard to any legal 
proceedings in addition to making preliminary enquiries. The terms of the 
complaint under Clause 1 (Accuracy) of the Code had also remained unclear, 
despite numerous attempts at clarification. Commissioners agreed that the 
office should write to the complainant’s solicitors and request the submission of 
a specific list of inaccuracies, without which it would not be possible to 
proceed with the complaint under this Clause. It also sought assurances with 
regard to the confidentiality of the process.

Withdrawal of Northern & Shell from the system of self-regulation -  oral 
update & discussion

Peter Wright returned to the meeting.

Commissioners were informed by the Chairman that the office had started to 
direct members of the public who wished to complain about N&S titles to the 
company’s legal department.

There was concern and regret at the ongoing absence of Northern & Shell titles 
from the self-regulatory system, although Commissioners recognised that it was 
fundamentally the result of an internal industry dispute and that it was primarily 
for the newspaper and magazine industry to seek a resolution. Nonetheless, the 
Commission was extremely keen that N&S titles should return to the fold as 
soon as possible and Commissioners requested that the Chairman write to 
PressBof, making it aware of the concerns and requesting regular updates.

831

MODI 00035976



For Distribution to CPs

14

Guidance Note on Online Prominence

Commissioners discussed draft guidance on the question of the online 
prominence of corrections, apologies and adjudications, which had been 
prepared by the online working group. The draft was welcomed by 
Commissioners and agreed in its entirety.

Editors’ Code of Practice Audit

Commissioners discussed the forthcoming audit of the Editors’ Code of 
Practice by the Code of Practice Committee. A number of issues were raised in 
relation to which the Commission was keen to arrange an opportunity for 
further discussion. However, no specific proposals were put forward for 
consideration by the Code Committee.

Developments in phone-hacking -  oral update

The Chairman indicated to Commissioners her desire to ensure that the PCC 
was ready to examine developments as quickly as possible, and to consider 
matters fully once relevant police and legal proceedings had shed more light on 
the subject of phone-hacking. She proposed the establishment of a sub­
committee of the Commission to lead the examination of these matters and 
suggested that it be comprised of two lay members and one editorial member. 
Commissioners welcomed the proposal and the Chairman indicated that details 
would be confirmed by email shortly.

10. Chairman and Director’s meetings

Commissioners received an update on appointments undertaken by the 
Chairman and Director.

11. Any other business

The Chairman informed Commissioners that the advertisement for new lay 
Commissioners had been widely run and that hundreds of applications had been 
received. Commissioners were asked to encourage further applicants, as the 
deadline was at the end of the month.

The Chairman also iirformed Commissioners that she would be in touch to 
organise one-to-one meetings with them to discuss their performance, as per the

832

MODI 00035977



For Distribution to CPs

15

recommendation contained in paragraphs 98 and 99 of the independent 
Governance Review, published in July 2010.

12. Date of next meeting

2.00pm on Wednesday, 2 March 2011 at Halton House, 20/23 Holbom, 
Lx)ndon ECl.

833

MODI 00035978


