
For Distribution to CPs

PCC upholds MPs' complaints over home claims

The Press Complaints Commission has today criticised the News of the World and The Sunday Times 
following separate complaints from two MPs.

Dr Julian Lewis MP (New Forest East) complained that the News of the World had wrongly said that 
he was "hardly ever" at his constituency home and also claimed he had sought to censor publication 
of its story. He argued that the article was based on inaccurate information provided by a political 
rival. The Commission "was not impressed with the newspaper's evidence" to support either of the 
claims and considered that it should have offered a prompt and clear correction. It failed to do so 
and the complaint was therefore upheld under Clause 1 (Accuracy) of the Code of Practice.

To read the adjudication, click here.

The Sunday Times wrongly alleged, on a front page, that Dr Tony Wright MP (Cannock Chase) had 
accepted money to surrender a tenancy agreement, and then moved to the same block with a lower 
rent. In fact, it had confused the complainant with another MP of the same name. Before 
complaining to the PCC, Dr Wright obtained an apology from the paper, which was published on 
page 20. He came to the PCC on the basis that this had not been published with the "due 
prominence" required by the Code.

The Commission agreed. While it accepted that the paper regularly published corrections on this 
page, it did not consider that such a location was appropriate on this occasion, given the seriousness 
of the error. The complaint was upheld under Clause 1 (Accuracy) of the Code.

To read the adjudication, click here.

Both adjudications were published yesterday, Sunday 9 August. For further information, call Stephen 
Abell on 0207 8310022.

ENDS

10 August 2009

188

MODI 00034986


